رئیسی از بندر نوشهر بازدید کرد گلایه امام جمعه موقت تهران از مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها آیت‌الله علم‌الهدی: سیل اخیر یک بحران غافلگیرکننده بود| ابراز تسلیت به خانواده‌های داغدار مشهد و خراسان رضوی شماره شهدای نوار غزه به ۳۵ هزار و ۳۰۳ تن رسید رئیسی: اقدامات انجام‌شده برای اقتصاد دریامحور در کشور کافی نیست تعیین محل جدید سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فرمانده کل ارتش: جهان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شد سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت روسیه حملات گسترده اوکراین با ده‌ها پهپاد و شهپاد را خنثی کرد گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با استاندار خراسان رضوی| پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) روزنامه تایمز اوراسیا از فعالیت ۲۳ گروه بزرگ تروریستی در افغانستان خبرداد درخواست ایتالیا از رژیم صهیونیستی برای پایان عملیات نظامی در رفح رئیسی در مصلی ساری: استفاده از تولید داخل برای ما در اولویت است برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان رضوی | وزیر کشور: خسارات سیلاب مشهد را حل و فصل می‌کنیم + فیلم عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد: عملیات وعده صادق مفهوم ایران قوی را در معرض دید قرار داد افسران میدان جنگ شناختی با دشمن، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکنش کاربران فضای مجازی به تصمیم شایسته دختر شهید قاسم سلیمانی | دختر کو ندارد نشان از پدر...

  • کد خبر: ۵۲۰۲۳
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
واکنش کاربران فضای مجازی به تصمیم شایسته دختر شهید قاسم سلیمانی | دختر کو ندارد نشان از پدر...
زینب سلیمانی، دختر شهید سردار قاسم سلیمانی، در بیانیه‌ای از دولت خواست بودجه درنظر گرفته‌شده برای بنیاد حاج‌قاسم سلیمانی را برای حل مشکلات مردم اختصاص دهد.
ارژنگ حاتمی | شهرآرانیوز؛ زینب سلیمانی، دختر شهید سردار قاسم سلیمانی، پس از آنکه در بیانیه‌ای از دولت خواست بودجه درنظر گرفته‌شده برای بنیاد حاج‌قاسم سلیمانی را برای حل مشکلات مردم اختصاص دهد، در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «‏همان‌طور که در بیانیه اشاره کردم، تقاضایی از جانب خانواده شهید و بنیاد مکتب حاج‌قاسم برای اختصاص ردیف بودجه صورت نگرفته بود. بنده به‌نمایندگی از خانواده حاج‌قاسم، اقدام شایسته در این زمینه را حذف عنوان بنیاد از ردیف ‎بودجه۱۴۰۰ و اختصاص آن به حل مشکلات مردم و ترویج مکتب حاج‌قاسم می‌دانم.»

این موضوع با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی روبه‌رو شد. کاربری با استفاده از دو هشتگ «بنیاد قاسم سلیمانی» و «زینب سلیمانی» در توئیتی نوشت: «مردانگی به جنسیت نیست. روح جوانمردی این دختر، درس آزادگی به خیلی از مسئولان داد.»


ارث بردن غیرت و وطن‌دوستی

بسیاری از کاربران در توئیت‌هایشان، از شهیدسلیمانی یاد کردند. یکی از کاربران در توئیتی نوشت: «خانم زینب سلیمانی اعلام کردند: مکتب سلیمانی نیاز به ردیف بودجه ندارد. بودجه بنیاد حاج‌قاسم را خرج مردم کنید. از خانواده معزز سردار دل‌ها جز این انتظاری نمی‌رفت. به شیاطین، اجازه آلوده کردن مکتب سلیمانی را ندادند. تا باد چنین بادا!» کاربر دیگری هم نوشت: «دختر کو ندارد نشان از پدر...»، محمدعلی ابطحی، از فعالان سیاسی، از این اقدام دختر شهیدسلیمانی تقدیر کرد. او در توئیتی نوشت: «وقتی اصالت در خانواده‌ای نهادینه باشد، می‌شود خانواده شهید قاسم سلیمانی.
 
دخترش حاضر نیست بودجه مصوب دولتی برای بنیاد پدرش بگیرد.» حسین دهباشی، مستندنگار، هم در این باره نوشت: «خبر رسید که دختر ارجمند آن شهید والامقام از طرف همه اعضای خانواده به مسئولان پیام داده‌اند که همه بودجه‌ای که قرار بود صرف بنیادی به نام شهیدسلیمانی شود، خرج محرومان گردد. چه بگوییم؟ مرحبا به چنان پدر و آفرین به چنین فرزندی!» برخی کاربران نیز به نام ایشان توجه کرده بودند. کاربری نوشت: «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود... زینب‌ها همواره در طول تاریخ، رسالت‌های مهمی به دوش داشته‌اند.» کاربر دیگری به نام «علی» نوشت: «زینب سلیمانی نشان داد از پدر، غیرت و وطن‌دوستی و معرفت را ارث برده است. او برازنده نام زینب است.»


پاسخی به هجمه‌های ناجوانمردانه

در روز‌های گذشته، برخی رسانه‌های آن‌طرف آبی و برخی کاربران توئیتری، در اقدامی هماهنگ و با بی‌انصافی، هجمه‌هایی را علیه زینب سلیمانی، به‌دلیل قرار گرفتن نام بنیاد پدرش در ردیف بودجه آغاز کرده بودند. کاربری به نام «حامد» با اشاره به این موضوع می‌نویسد: «چه کسانی دغدغه آن ۸ میلیاردی را داشتند که به بنیاد شهیدسلیمانی در بودجه ۱۴۰۰ اختصاص داده شده بود؟ دیگر دغدغه نداشته باشند؛ چون فرزند این شهید بزرگ، همان را هم نپذیرفت و گفت برای حل مشکلات مردم هزینه کنید. درضمن کل آن، پول یک خانه در یک منطقه متوسط شهر تهران بود.»
 
کاربر دیگری نیز توئیتی به این شرح نوشت: «دختر حاج‌قاسم! درود بر پدر شهیدت و غیرتی که از حاج‌قاسم در وجودتان است. هوشیاری شما مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویانی بود که می‌خواهند حاج‌قاسم را از قلوب مردم جدا کنند.» کاربر دیگری نیز با اشاره به برخی کاربران که انتقاد‌هایی در این‌باره مطرح می‌کردند، نوشت: «همه اون‌هایی که می‌گفتن زینب سلیمانی بودجه ایران را برد، الان که بیانیه داده ما بودجه نخواسته بودیم و آن را هزینه مردم کنید، همه لال شدن.»
 
کاربر دیگری به نام «باران» نوشت: «زینب جان! یادگار سردار دل‌ها! از زخم‌زبان‌های حقیر‌های محدود مجازی، اما فعال، مبادا رنجور شوی، میلیون‌ها دل‌وجان پشت حاج‌قاسم سلیمانی و یادگاران عزیز ایران هست.» برخی دیگر از کاربران نیز زینب سلیمانی را با فرزندان برخی دیگر از مسئولان مقایسه کرده‌اند؛ ازجمله کاربری که نوشت: «شما یادتون نمیاد، دختری بود که بهش گفتن چرا حقوق بابات نجومیه؟ گفت حقشه از سفره انقلاب!» این کاربر در ادامه می‌نویسد: «همه که حاج‌قاسم نیستن نون حلال ببرن سر سفره تا زینب سلیمانی پرورش بدن.» یا کاربر دیگری که با استفاده از هشتگ «زینب‌سلیمانی»، تویئتی به این شرح نوشت: «کاش همه مسئولان، فرزندانشان را مانند حاج‌قاسم تربیت می‌کردند.»

در پایان لازم به ذکر است که هرچند با تاخیر، اما بالاخره سازمان برنامه و بودجه درباره برخی از شبهات ردیف بودجه‌ای بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی پاسخ‌داد، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «عموم ردیف‌های بودجه‌ای سپاه به نام شهدای گرانقدر نام‌گذاری شده است؛ بنابراین دستگاه اجرایی دو ردیف یاد شده با نام شهید حاج قاسم سلیمانی، ستاد مشترک سپاه پاسداران بوده و ربط دادن آن به خانواده سردار سلیمانی گناه بزرگی است که عده‌ای با اغراض سیاسی از خالی بودن ذهن مردم از اعداد و ارقام بودجه سوءاستفاده می‌کنند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->